پایان نامه تعمیر و نگهداری و پیش بینی عمر ترانسفورماتورهای توزیع
وب سایت علمی پژوهشی بسیج دانشجویی شهاب دانش
مقدمتان گلباران

دانلود پایان نامه – تعمیر و نگهداری و پیش بینی عمر ترانسفورماتورهای توزیع  

ترانسفورماتور مهمترین و گرانترین تجهیز در سیستمهای قدرت محسوب می‌شود. خروج ترانسفورماتور از مدار در اثر بروز عیب باعث وارد آمدن خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. اهمیت و جایگاه ترانسفورماتور در سیستم قدرت ایجاب می‌کند که در کلیة مراحل طراحی، ساخت ، بهره‌برداری ونگهداری ترانسفورماتور دقت بسیار بالایی لحاظ شود.

امروزه بحث نگهداری در سیستم قدرت بخصوص در مورد ترانسفورماتورها بسیار مرد توجه قرار گرفته و بعنوان عاملی که می‌تواند در بهبود و بالا بردن عمر تجهیز و نیز در بالا بردن قابلیت اطمینان تجهیز و کل سیستم موثر باشد، قلمداد می‌شود. وجود و اجرای دستورالعمل بازدیدهای دوره‌ای یا پیشگیرانه با ذکر فواصل زمانی و نوع بازدیدهای لازم و نیز توجهات وتوصیه‌های لازم برای نگهداری بهتربا توجه به تجارب مختلف باعث افزایش عمر ترانسفورماتور وکاهش صدمات ناخواسته خواهد شد.

در این پروژه پس از بررسی عیوب مختلف ترانسفورماتورهای توزیع با توجه به تجارب شرکتهای مختلف و استانداردهای معتبر در زمینه تعمیر و نگهداری، دستورالعملی جهت نگهداری ترانسفورماتور ارائه می‌گردد. اهمیت بازدید و سرویس و نگهداری بقدری مهم است که طبق مطالعات بعمل آمده و بررسیهای انجام شده داخلی و بین‌المللی، نحوه و دقت در سرویس و نگهداری و بازدیدهای دوره‌ای و پیشگیرانه نسبت به سایر عوامل موثر بر عمر ترانسفورماتور سهم بیشتری دارد. (%۳۰ کل عوامل داخلی نظیر مشخصات فنی، طراحی و ساخت و حمل و نصب وراه‌اندازی ، تعمیر قطعات و …)  از طرف دیگر آمار ترانسفورماتورهای صدمه دیده نشان می‌دهد که وجود اشکالات ممکن است مربوط به تجهیزات جانبی ترانسفورماتور باشد که اکثرا در دسترس بوده و با انجام بازدیدهای مرتب و دقیق، معایب قابل تشخیص و پیشگیری می‌باشند. لذا تهیة یک دستورالعمل نگهداری برای ترانسفورماتورهای توزیع ضروری به نظر می‌رسد.


---------------------------------------------------
حجم فایل: 1.43MB 
---------------------------------------------------

Download


نظرات شما عزیزان:

میثم
ساعت11:36---6 تير 1391
سلام لطفا فایل مربوط به پایان نامه تعمیر و نگهداری و پیش بینی عمر ترانسفورماتورهای توزیع را در اختیارم قرار بدهید. با تشکر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط آقای آرین پور
آخرین مطالب